Gestió de la diversitat lingüística i orientació estratègica de l’empresa

Conferència a càrrec d’Amado Alarcón, doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i professor de Sociologia del Departament de Gestió d’Empreses de la Universitat Rovira i Virgili.

La Càtedra de Multilingüisme va organitzar (03/11/2011) la conferència “Gestió de la diversitat lingüística i orientació estratègica de l’empresa”, amb motiu de la publicació de les Actes del seminari del CUIMPB-CEL 2008 ‘Mercat global i mercat local: implicacions per al multilingüisme de l’empresa’.

El doctor Alarcón s’ha especialitzat en l’estudi entre llengua, empresa i migracions. Ha publicat en revistes especialitzades i alguns llibres com per exemple: “Llengua i economia a Catalunya”, “Economía, Política e Idionas” o “Language, Migration and Social Mobility in Catalonia (International Studies in Sociology and Social Anthropology). És també Vicepresident del Research Committee on Language and Society de la International Sociological Association i professor del Postgrau en Gestió de la diversitat lingüística i cultural que organitza la Càtedra de Multilingüisme.

00.00   Miquel Strubell. Benvinguda i presentació de la publicació

05.25   Presentació del professor Amado Alarcón

09.12   Amado Alarcón. Context de la recerca que du a terme i estructura de la intervenció

12.30   Quina recerca estem fent que analitzi la relació llengua i economia?

14.24   El context: l’empresa, escenari de relacions lingüístiques; de la societat industrial a la informacional. El valor de les llengües: valor d’ús, valor instrumental i perspectiva corporativa.

25.45   Alguns conceptes: eficiència i eficàcia

36.34   Polítiques lingüístiques dins l’empresa

42.17   Orientació estratègica de gestió lingüística de l’empresa; tipologia de les grans multinacionals: etnocèntrica, multidomèstica, geocèntrica  i regiocèntrica

51.00   L’anglès llengua de treball

1.03.55 Conclusions

Més informació: gestio_dl_empresa_aalarcon_2011

Deixa un comentari